za każde doniesienie po zalogowaniu ekstra dzień, a za wyróżnione dodatkowy tydzień dostępu do pełnej wersji portalu - zasady premiowania

podlaskie — doniesienia 26.sty - 22.lut 2020 1:00

— w pełnej wersji atlasu lokalizacja grzybobrania jest zwykle podana precyzyjniej niż powiat i jest linkowana do mapy Google
— opłata za pełną wersję to jedyne źródło utrzymania serwisu (nie zaśmiecam stron reklamą)
pow. białostocki

poniedziałek 17.lut
Heno 2020.2.17 13:15#10

(0/h) Pojechalem po granice z bialorusia bo pogoda super. Spacer po lesie parogodzinny i oto wyniki: grzybow jadalnych brak (oprocz w podeszlym wieku boczniakow] Liczylem po cichu na znalezienie poroza jeleni ale tez wyni 0.Mimo to spacer super [🥇 +dzień dostępu do pełnej wersji portalu]


  • +o swoim grzybobraniu +dopisek (po zalogowaniu) ⇒forum
    • Heno 17.2 13:21#10 · jakie grzybki
    • Heno 17.2 13:22#10 · wiosna
    • Heno 17.2 13:22#10 · duuuze jalowce
    • Chytra Merry 17.2 15:28#53 · Grzybow jadalnych nie ma, a pogranicznikow bylo widac? . Tam w sezonie pewnie duzo prawdziwkow. Pozdrowienia z gór.
    • Heno 17.2 16:57#10 · Pogranicznicy sa ale tylko nasi maja nielzy sprzet do jezdzenia . A prawdziwkow jest sporo aby bylo troche deszczu. Pozdrawiam Chytra Mery
    • Nika 18.2 22:57#42 · Faktycznie te Twoje lasy wyglądają na prawdziwkowe . Jak byliśmy w Białowieży , przemierzaliśmy okoliczne lasy i szukaliśmy grzybów , ale było tak pieruńsko sucho , że nie rosły żadne grzyby . Mimo , że nie wróciłeś z ,,łupem" , to i tak fajny miałeś spacer . Ja muszę czekać do weekendu . Pozdrawiam 😀
    • Heno 19.2 11:53#10 · u mnie w lasach starych mozna znalezc podgrzybki i opienki czasem kanie . Natomiast w mlodych laskach mieszanych szczegolnie w okolicach rzeki Świsłocz ( rzeka graniczna ktora wpada do Niemna} jest teren pagorkowaty i piaszczysty wiec przy opadach deszczu jest sporo; przede wszystkim prawdziwki ; rydze ; pieczarki;podbrzezniaki no i oczywiscie maslaki.Pozdrawiam
    • Nika 19.2 17:14#42 · Piękne zdjęcie , jak pejzaż 🤗

pow. białostocki

czwartek 13.lut
Heno 2020.2.13 13:55#9

(0/h) przyjemny spacer po lesie z pieskiem corki. Grzybow zero [🥇 +dzień dostępu do pełnej wersji portalu]


  • +o swoim grzybobraniu +dopisek (po zalogowaniu) ⇒forum
    • Heno 13.2 14:20#9 · piesek sie swietnie bawwil a ja nazbieralem owocow jalowca
    • Nika 13.2 19:10#41 · Piesiełek milutki , w pięknym kubraczku. Spacer zawsze jest przyjemny , człowiek dychnie powietrza a zwierzak się wybiega . A o grzyby się nie martw , już niedługo sezon się zacznie , czas tak szybko leci , że nawet się nie obejrzysz , a pełny koszyk w ręce będziesz dźwigał 😀 . Pozdrowienia .
    • Chytra Merry 13.2 19:30#52 · Czytam i patrze na las w doniesieniu piekny az sie chce wyjsc do mojego prawdziwkowego lasku. Moja psinka bardzo lubi spacery i taki smieszny co kawalek znaczy terytorium.
    • Nina 14.2 08:44#18 · Wszystkie pieski są słodkie 😊
    • Heno 14.2 15:54#9 · Hej Nika dzieki za pozdrowienia i pewnosc ze niedlugo beda grzybki .Chytra Mery Twoj piesek specjanie oznacza obszar Twego grzybobrania madry piesek a Nina masz racje wyszystkie pieski sa super szczegolnie te wielorasowe:-) Pozdrawiam Heno
    • Heno 14.2 16:20#9 · taki koszyk
    • Nika 14.2 18:25#41 · Taki koszyk to przytuliła bym w ciemno 😉. A koreczki też są super 😍 . Moja ma 16 rok .
    • Nika 14.2 18:29#41 · Niedobry słownik , jak nie trzeba , to poprawia 😠 . Koteczki , oczywiście 🐈
    • Heno 14.2 18:51#9 · Moj kotek tam gdzie jezdze na wies ma chyba 14 lat
    • Heno 14.2 19:30#9 · no i na wiosne zbieram oskole
    • Nika 14.2 20:10#41 · Kotek puchaty 🐈 Co zbierasz na wiosnę ? Bo nie wiem co to jest oskole
    • Nina 14.2 20:25#18 · Sok z brzozy? Jak go spożywasz, sam, czy służy do słodzenia napojów?
    • Heno 15.2 10:53#9 · sok brzozowy jest delikatnie slodki wiec pije ja i rodzina (szczegolnie wmuczki) na swiezo. Jest nietrwaly wiec zamrazam lub w ostatecznosci pasteryzuje. Zawiera duzo mineralow i tez wit C. Wzmacnia i zwieksza odpornosc organizmu . Sezon zbioru jest jest krotki ( od puszczenia sokow do pokazania sie paczkow lisci (pare tygodni kwietnia}. Srednio zbieram na wiosne ok 100 litrow soku.W tamtym roku zbieralem sok z klonu ten jest wyraznie slodki . Polecam . Pozdrowienia
    • Heno 15.2 10:56#9 · dolaczam zdjecie 9 czasem nad ranem sa przymrozki)

pow. białostocki

poniedziałek 3.lut
Pabloo 2020.2.3 18:34

(1/h) Pierwsza kurka i to w lutym.
Do tego kilka starych zimówek. Las sosnowy, pachnie grzybnią, wiec sezon wiosenny może być rekordowo szybki😉

pow. białostocki

piątek 31.sty
Heno 2020.1.31 14:51#8

(1/h) bardzo duzo starych boczniakow ,udalo sie zebrac troche do flaczkow. Padal snieg Pozdrawiam [🥇 +dzień dostępu do pełnej wersji portalu]

pow. grajewski

niedziela 26.sty
Rajtar 2020.1.26 22:01

(3/h) 3 kurki, absolutny rekord, o tej porze roku takich grzybów nigdy nie było.